Més informació [ Selecci���� | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0013945   Ambients d'Aprenentatge
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Infantil-Primària
  
   1/9/2023 - 29/9/2023 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Privada Vincles
  
  
  
Tipus activitat   01VI Ambients d'Aprenentatge
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/09/2023
  
Cost matrícula (Euros)   65
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta formació els i les participants coneixeran els trets distintius dels ambients d’aprenentatge amb la finalitat d’aprendre a fer una programació didàctica d’ambients segons diferents elements clau com l’espai, el temps, el mobiliari, els materials didàctics, el rol de l’alumnat i del professorat, el desenvolupament de capacitats / competències, la concreció de sabers i els criteris d’avaluació.

L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els i les participants, on interactuaran amb el/la formador/a i altres participants a través de fòrums de participació.
Es farà difusió de l'activitat a través del portal XTEC, a través de la pàgina web de l'entitat formadora, i de les xarxes socials.
  
Objectius   - Conèixer el concepte d’ambients d’aprenentatge i el seu origen.
- Aprendre a organitzar ambients segons les dimensions: temps, espai, funcionalitat, materials, rol de l’alumne, rol del docent, etc.
- Aprendre a dissenyar espais d’aprenentatge dins dels ambients atenent a la disposició dels materials i els diferents elements de l’ambient.
- Fer una programació de diferents ambients d’aprenentatge segons els continguts treballats.
  
Continguts   - MÒDUL 1:
.Concepte i origen dels ambients d’aprenentatge.
.Aproximació conceptual als ambients d’aprenentatge
.Origen i antecedents dels ambients d’aprenentatge
.Enfocament globalitzador dels ambients. Educació integral
.Atenció a la diversitat i inclusió en els ambients
- MÒDUL 2:
.Organització dels ambients.
.Estructura i organització de l’espai (mobiliari, materials, il·luminació, color, etc.)
.Organització del temps
.Organització de l’alumnat
.Organització del professorat
- MÒDUL 3:
.Propostes i provocacions estètiques d’aprenentatge
.Disseny de microespais dins de l’ambient
-MÒDUL 4
.Programació didàctica d’ambients d’aprenentatge.
.Disseny i programació (Objectius, competències, sabers, activitats, criteris d’avaluació, normes de funcionament, Atenció a la Diversitat, etc.)
.Avaluació continua i formativa
.Documentació
.Instruments d’avaluació i autoavaluació
  
Formador/a   Laia Pérez Vallejo
  
Avaluació   - A cada mòdul els i les participants hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- A cada mòdul els i les participants hauran de fer aportacions als fòrums responent de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el/la tutor/a.
- Els i les participants hauran de d’elaborar un document/projecte final sintetitzant en la tasca tots els conceptes apresos en les lectures dels diferents mòduls i en la interacció amb els i les companys/es del curs.

- Els i les participants realitzaran una reflexió personal sobre els beneficis dels ambients, com afavoreixen la inclusió de tots els alumnes, la seva participació, i l’enfocament globalitzador que contribueix a connectar diferents àmbits i àrees d’aprenentatge de manera integral.

- Els i les participants realitzaran una presentació de diapositives, simulant que han de transmetre els continguts treballats en el segon mòdul al claustre del seu centre, indicant els elements clau dels ambients d’aprenentatge segons l’etapa o el cicle educatiu escollit (distribució i organització de l’espai i del temps, presentació dels diferents recursos d’aprenentatge, rol de l’alumnat i del professorat, etc.)

- Les persones participants coneixeran diferents propostes i situacions d’aprenentatge per ambients, així com exemples de materials, espais d’ambients, vídeos, etc. A partir del material presentat, dissenyaran els espais d’aprenentatge dins d’un ambient, indicant els materials, mobiliari i provocacions estètiques d’aprenentatge.

- Els i les participants elaboraran una programació d’ambients d’aprenentatge segons l’etapa o cicle escollit per aquests, amb la finalitat d’integrar els diferents elements clau treballats, tot concretant els sabers, les competències específiques i els instruments d’avaluació, tot planificant la documentació de la proposta educativa.
  
Requisits de  certificació   - Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació de la tasca final.
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els alumnes hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació i satisfacció del curs.
- Realitzar el formulari d'avaluació i satisfacció del curs
  
Persones  destinatàries   Docents d'Ed. Infantil i Ed. Primària
  
E-mail   formacio@fundaciovincles.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 31/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).